Er was donderdag een heleboel te doen in Gent. Zodanig veel te doen dat ik van de duizend dingen die er te doen waren, er maar 2 deed want ze waren veel te plezant. Eerst de opening van wasbar. Ik ga daar niet té veel woorden aan vuilmaken want dat deed het hele internet al. Wijs initiatief, heel schoon gedaan maar sorry, ik denk niet dat het zal opbrengen. Een café brengt met moeite op, laat staan een café met 15 wasmachines van 1500 euro ’t stuk die elk 1526 liter water zuipen en we zullen maar zwijgen over de energiefactuur. Maar bon, Gent heeft er weer iets hipsterlike bij.

Daarna de opening van Humør, ook vree wijs. Het heeft allemaal zijn prijskaartje, maar het is dan ook wel allemaal héél mooi gerief voor uw interieur enzo en ook wat kleren. Schone kleren. Schoenen ook. Veel te veel te veel te schone schoenen.

Maar ik heb die avond ook wat nuttige dingen gedaan, gezegd vooral. Ik weet dat dat moeilijk te geloven is maar ik had met Elisabeth Ouni een interessante discussie over influencers & bloggers. Over hoe hard onze wereld, die van het internet, draait rond flauwe statistieken. Vertellen het aantal views meteen hoeveel mensen je bereikt? Maar dan écht bereikt, vastneemt, beïnvloedt? Want dat is een fameus verschil. Dat bereiken en beïnvloeden.

Maar dat gesprek begon eigenlijk anders. Het begon met mijn gesprek die namiddag bij Wijs met Anthony Bosschem en zijn nieuwe baby Darwin. Een ding dat dingen meet op social. Afin. Zo begon dat dus, want die Ouni is ook met een ding dat dingen meet op social bezig. Happy Metrics. Niet op basis van een community maar op basis van een zoekterm. En zo is de discussie eigenlijk gestart. Weer met twee woorden. Marketing en PR. Zij haar PR, ik mijn marketing.

Gelukkig was er voldoende cava.

Nu ging ik toch wel naar huis met een vraag in mijn maag, een vraag die eigenlijk aanleunt bij Jan Seurinck zijn blogpost van vandaag. Want zo zijn we wel, bloggers, wij volgen elkaar. Steunen zelfs. Motiveren misschien ook wel. Gezellig nest. Maar hadden we allemaal ooit gedacht dat we er geld mee gingen verdienen? Hoeveel persoonlijkheid blijft er nog over als 1000 man en meer uw blogpostje leest? Vind ik dat initiatief van telenet écht wijs? Fortis hun filmpje? Kiehls? Samsung? Mobistar? Ging ik wel écht op reis naar Berlijn? MISSCHIEN WERK IK WEL SAMEN MET CAIN RANSBOTTYN.

Bij deze zet ik de eerste stap terug en wel in de goede richting en begin ik elke blogpost terug met ik zeg…

Nè.

Zegt maar keer uw gedacht!

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s