Artikeltje daar.

Als er twee artikels zijn die ik gisteren/vannacht grondig gelezen heb, dan zijn het wel die van Guido Everaert en van Steven Verbruggen, twee mannen met een uitgesproken (correcte) mening. Jammer genoeg is er een enorme maar in heel dat verhaal.

Het is inderdaad aan ons, de social media gasten van deze wereld, om standpunten als dit de wijde wereld in te sturen in de hoop dat het de dag erna misschien eens wordt toegepast… Iedereen heeft het nu wel gehad met dat like-en-share-en-dan-welja-dan-win-je-misschien-wel-wat-verhaal. We moeten dat nu ook niet blijven neerpennen, want ook met dat heb ik het wat gehad.

Het probleem zit hem, volgens mij, in 2 zaken. Creativiteit en budget. En die twee gaan héél nauw samen. Ofwel zie je bedrijven die grote budgetten in de verkeerde gasten hun pollen steken, ofwel zie je creatives sukkelen met beperkingen. Nauwelijks zie je de combinatie van én een redelijk budget én een creatief persoon, het is dat dat we moeten verkondigen en niet in herhaling blijven vallen over die verdomde kwantiteit versus kwaliteit van likes of erger nog, EdgeRank.

Er moet een correcte denkoefening worden gemaakt over het doel in verschillende fases. Iets lanceren is iets helemaal anders dan iets uitbouwen. En in die eerste fase mag je van mij gerust de één of andere brol iPad weggeven, I could not care less. Het is de kunst er wat mee te gaan doen, en daar ligt hem vaak het probleem (en de centen).

De community is er al, je moet ze enkel nog de jouwe maken. Weet je nog? En dat vraagt wel wat meer dan een presentje, dat vraagt hard werk.

elk.

Zegt maar keer uw gedacht!

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s