Ja, ’t is van da. We zitten hier met een mening. Lees eerst op uw gemak dit artikel eens. Lees het daarna nog eens, maar nu is het toegelaten in tranen uit te barsten.

6a00d83451c2ef69e200e5538d763d8834-800wi

Buiten het feit dat het idee van 2 digiboxen ronduit belachelijk is, men 2 keer geld gaat betalen voor (nog steeds) belachelijk dure mediaruimte ben ik onnoemelijk teleurgesteld in heel die boel. (checkt mijn adjectieven mannekes)

Ik ben er steevast van overtuigd dat het klassieke kanaal, zoals daar is, de televisie pas terug geapprecieerd zal worden als ze keer stoppen met die bullshit en het medium eens deftig heruitvinden.

En met geapprecieerd bedoel ik, terug mediaruimte verkopen zoals ze vroeger was. Duur. Nog duurder als nu. Want je mag wel zeggen dat dat goedkoper is geworden, het blijft (met de waste in het achterhoofd) belachelijke dure reclame. Let op, effectieve reclame. Only for the big ones, of toch niet? Soit.

Stop met scheldwoorden naar elkaar te zwieren, beste mediabedrijven en kabelgozers. En ga constructief op zoek naar een oplossing, en die oplossing is niet 2 digiboxen. Neen. Die oplossing is technologie.

Tadaaah!

Investeer een bom geld. I could not care less waar ge dat geld haalt, doe het gewoon. Investeer in profilering. Onderzoek naar wat ik kijk, wanneer ik dat doe, vanwaar ik dat doe. Analyseer welke reclame ik doorspoel en welke niet, wanneer ik wegzap. Knal er dan mijn profielinformatie bij. En BAM. Schatten aan informatie.

Vervang uw blok van 65 duust minuten reclame door een blok van 1 minuut. Een belachelijk dure 1 minuut dan wel. Niet de moeite om door te spoelen, en gerichte reclame die me zal vasthouden. Ik ben ervan overtuigd dat 1, de kijker dit niet storend gaat vinden en 2, de adverteerder bereid is hiervoor grof geld te betalen. Je kan die minuut zelfs easy toevoegen aan opgenomen programma’s.

Ieder zijn gepersonaliseerd stukje reclame. Kijkt ne keer daar.

En iedereen wint! Ik word geen tonnen reclame in mijn strot geramd die me voor geen millimeter boeit, de mediabedrijven worden er beter van, de kabelgozers ook want mannekes, wat gaan we met z’n allen terug wat liever televisie kijken zoals het was, en de adverteerders (die tenslotte het hele zootje betalen) want ze gaan doelgerichter kunnen targetten.

KAN ER MIJ IEMAND ZEGGEN WAAROM DIT NIET GEBEURT?

Bedankt voor uw aandacht.

8 replies on “we zitten met een mening, het reclameblok.

  1. 2 digicorders is inderdaad vrij belachelijk, volgens mij kan dit perfect softwarematig worden opgevangen.

    Het idee van reclame niet of ten dele doorspoelbaar te maken en de prijzen goedkoper te maken zal veel mensen aanspreken.
    Waarom niet youtube-gewijs na x seconden pas door te spoelen? Zal de reclamemakers ook dwingen creatiever en to the point te zijn…

    Het idee van extra (lees: geen korting) te betalen voor reclameblocks te mogen doorspoelen lijkt me vrij klassiek (websites) maar ok, liever dan nog gewoon geen reclameblocks?

    Of waarom niet wanneer de gebruiker zijn uitgesteld kijken even op pauze zet er wat reclame doorjagen?

    Uiteindelijk ben ik fan van reclame op maat, delhaize en colruyt doen het al met hun “bonnekes”…
    Zo kan bijvoorbeeld 75% van de reclame ingevuld worden naar eigen wensen, de rest verteren we dan wel zo.

    Of…als we even nog verder denken…dynamic product placement…Generieke producten in shows waar “at runtime” producten worden in gebruikt die interessant zijn voor de gebruiker…

    Ik vraag me alleen af als wij al deze ideeën verzinnen wie er rond de tafel zat…

    1. Hi Stijn,

      Bedankt voor je comment. Ik volg je tot je over product placement begint. Dat is een onmogelijke zaak als we bij het standpunt van profilering blijven. Ik ben een cola zero drinker, mijn buurvrouw een cola light drinker. Gaat er dan bij haar afleveringske van Thuis cola light op tafel staan en in die van mij cola zero?

      Let op, grote voorstander van (subtiele!) product placement maar in dit geval lijkt het me maar een buzzword.

      1. Hi,

        Ik was maar ideeën aan het spuien hoor, ik weet dat dit misschien wat te ver gaat maar met de huidige computertechnologie en de evolutie ervan zou dit perfect mogelijk zijn dmv real time rendering…

        Men kan (als tussenstap) wel een basisprofiel opstellen vd kijker naar een bepaald programma en daarbij passende producten gebruiken, al denk ik dat dit al deels gebeurt.

        Ik wou vooral aantonen dat je tig ideeën kan verzinnen als je je brein even laat gaan. Het stoort me dan een beetje dat ze alleen met het voor de hand liggende afkomen.

        Bedankt voor je reactie trouwens!

  2. Om even te antwoorden op jouw vraag in kapitalen ;):

    Meer betalen in het algemeen enkel en alleen voor het doorspoelen van reclame lijkt mij inderdaad geen oplossing. Vooral omdat in dit geval de eindconsument opnieuw meer betaalt om het recht ‘reclame doorspoelen’ te verwerven. Wie bedenkt zoiets vraag ik mij dan altijd af?

    Wat je voorstelt lijkt mij goed te doen in theorie maar ik vraag me af hoe dat in de praktijk kan uitgevoerd worden. Mensen zijn namelijk wispelturige dieren en veranderen vaak van interesses gedurende hun levensloop, waardoor ze op een bepaald moment in hun leven meer behoefte hebben aan andere prikkels dan de prikkels die uit hun kijkgedrag/interesses zullen blijken. Je kan namelijk niet op voorhand weten wanneer iemand een auto nodig heeft, gaat verbouwen, een koffiezet gaat kopen, etc. Wat je wel kan afleiden, zijn volgens mij de merken die het goed doen bij een bepaald individu (merktrouw). Hier kan je dan wel op inspringen, maar echt gericht gaan reclames afspelen op de behoeften van een individu zijn volgens mij onmogelijk.

    Anyway. I love the Idea en betalen om reclame te mogen doorspoelen lijkt me helemaal ontoelaatbaar. Maar zoals het meestal gaat zullen we ons toch moeten aanpassen.

    Groeten
    Nicolas Van Malderghem
    aka Drawblind

  3. Die zenders zijn ook zo gulzig. Vroeger was er ook reclame, maar bijlange niet zoveel en dan moest je je met dat reclamedeuntje op de achtergrond naar het toilet reppen zodat je het begin van de film of je serie niet zou missen. Nu is er zoveel en zo’n lange reclame dat het geen verschiet is dat mensen wegzappen of doorspoelen. Trouwens dat doorspoelen is niets nieuws. Met onze oude vertrouwde video recorder deden we dat ook en toen viel geen hond daarover. Ik overweeg om die van mij terug van onder het stof te halen als dat betalen om zonder reclame te kijken er door komt. NA!

Zegt maar keer uw gedacht!

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s