Ik voel mij weeral verplicht als groot bakkes om mijn mening te geven over de Telenet kwestie. Mensen die uit de lucht komen gevallen, écht, doet uzelf een plezier en sluit dit tabblad.

Schermafbeelding 2013-11-06 om 10.42.23

Er werden veel interessante én wijze dingen over gezegd. Zowel door Steven Van Belleghem deze ochtend op de radio, door Pieter Baert op zijn blog en zelfs @inebenzine op Twitter.

Het is een duidelijk signaal dat men er in slaagt op 24 uur tijd meer dan 100.000 likes te verzamelen op een pagina. Haten mensen liever dan te liken? Zijn Telenet klanten écht misnoegd?

Ik ben zelf een Telenet klant, en bijzonder tevreden zelfs.
Ik moet nog maar mijn ongenoegen uiten in 140 characters en ik krijg antwoord. 7 dagen op 7 dagen. Tot middernacht. En begint nu niet over die 5000 followers, want ik zie ene ^CH verdomd hard werken. Ook naar mensen met 40 followers. Ik kan overal via homespot online, ik kan overal via Yelo programma’s bekijken, mijn internet valt quasi nooit uit en ik vind al bij al dat mijn factuur voor dit alles goed meevalt.

Ik voel mij als klant niet geroepen om van mijn tak te beginnen maken omdat een nieuwe klant een iPad Mini krijgt en ik als bestaande klant niet. Dat is verdorie niet de taak van Telenet. Hun taak is mij het product te geven waarvoor ik betaal. Internet, televisie, service. En dat doen ze. En dat doen ze goed. En ik heb liever dat hun communicatiebudget deels in de zakken verdwijnt van toekomstige klanten, dan aan een reclamebord.

En toch, heb ik die pagina gisteren ook een like geschonken. Ik was benieuwd. De titel trok mijn aandacht. Beroepsmisvorming, dat ook wel.

Een bedrijf moet blijven investeren in hun bestaand klantenbestand, true that. Maar de grootste én beste investering blijft voor mij die service. Die onbetaalbare service. En geen iPad. Koopt u zelf nen dommen iPad.

Het signaal is dus dat bestaande Telenet klanten zich niet verwend voelen, zelfs na immense investeringen in service en klantvriendelijkheid. Een belangrijk nieuw strategisch punt voor Telenet.

Ps. Beste 115k fans op die pagina, beseffen jullie nu ook dat jullie de campagne een GIGANTISCHE boost hebben gegeven? Just Saying.

24 replies on “@telenet, gij stouterik.

  1. Als je de verantwoordelijke van de pagina zijn bericht leest van gisterenavond, zegt hij ook dat het niet om de iPad gaat. Ja, er worden reacties op Twitter aangeboden. Ongetwijfeld zal die mens keihard werken. Waar vaste klanten net hun beklag over doen is de service na verkoop. Over hoe er naast hen gekeken wordt. Ik heb ook lang telenet verkocht. Mensen ventileerden dagelijks hun frustraties bij mij, want toen ze belden naar telenet werden ze altijd afgewimpeld.

      1. Nuja, mijn product doet het ook. Meestal. Zolang ik geen service nodig heb, is het voor mij nog beter.
        Toch moet ergens iets duidelijk scheef zitten. Ik heb heel veel reacties gelezen. Er zijn zeker mensen bij die ‘internet’ en al zijn termen gewoon niet snappen. Mensen zagen ook graag over alles dat geld kost.

    1. Ach, Telenet kijkt niet naast u, ge moet ze gewoon zelf aanspreken. Ik heb liever dat ze mij enkel helpen als ik er om vraag dan dat ze mij maandelijks bellen om te vragen of alles nog naar wens is. Weinig bedrijven hebben een betere klantenservice dan Telenet hoor.

  2. Ik heb de pagina ook geliked en erger nog een frustratietweet de wereld ingestuurd. Na een mention op twitter, ‘jij bleiter’ – https://twitter.com/SweetCharlie/status/397706944019849216 – en basically jou mening in 140 karakters, moest ik toch bekennen dat er Telenet weinig te verwijten valt. Ik ben al 16 jaar een tevreden klant. Zo goed als geen downtime, puike service, 3 keer verhuisd zonder problemen, …

    Ik ben geen marketing en/of communicatie specialist maar ik denk dat ze met Whop en Whoppa teveel bestaande klanten verplicht hebben over te stappen naar deze nieuwe formules. En dat dit voor de meeste mensen ook tegen een kleine meerprijs was. Klanten houden niet van verandering, zeker niet als die opgelegd wordt. Die rekening krijgen ze nu gepresenteerd.

    En die iPad koop ik wel zelf 🙂

    1. De dag dat ik zelf een bedrijf heb, ga ik ook niet elke klant korting geven als ik dat heb moeten doen om een klant binnen te halen.

      Ik zal mijn klanten verwennen met service, en als mijn financiële situatie het toe laat, zullen ze af en toe eens een dikke pint krijgen op een clients night.

      Waarom dient dat anders te zijn bij giganten als Telenet?

  3. Wel wel, even via deze weg… telenet is niet noodzakelijk de goedkoopste. Maar na jaren bij hen sluit ik me aan bij Elke. Ik had nog geen echte klachten. Maar ik betaal daar dan ook ruim voor.

  4. Als ik eerlijk moet zijn ik ben ook al jaren bij Telenet en toch ben ik ook niet 100 procent tevreden wel ik heb wel problemen met surfen en regelmatig valt mijn signaal van de gsm ook van hun weg hoewel ik op nog gene meter van mijn modem zit ik betaal dat woppa internet dus supersnel maar das in realiteit niet het geval en Telenet heeft zelf aan mij al toegegeven dat ze qua draadloos surfen idd niet dezelfde service kunnen bieden zoals Proximus wegens dat zij niet evenveel zendmasten hebben dus tja waarom rekenen ze dan zoveel aan als ze hun belofte niet kunnen waarmaken ?

  5. ja over de service
    Ja over geen ipad nodig.
    Nee over ik moet zelf bellen voor het nieuw contract.
    Ik zou graag overzichtelijk informatie krijgen die me toont wat de nieuwe services zijn en die me dan helpt om te kiezen om minder te betalen of op mijn huidige abbonement te houden.
    bvb wizard gewijs.
    Ja ik wil zelf kunnen kiezen. Ik kies bewust niet voor de nieuwe formules.
    ik heb 10 jaar lang een zelfde contract gehad en te veel betaald omdat ik geen info kreeg.
    Mensen forceren is nog minder goed; ik hoop dat ze een middenweg vinden.

  6. Het gaat hem niet om een domme Ipad of omdat telenet niet “goed” is want anders waren we allemaal al lang bij Belgacom. Het gaat hem er over dat Telenet blijkbaar geld genoeg heeft om Ipadjes weg te geven. En wie denkt ge dat die Ipads betalen ? Just. Gij. De vast klant. Ze zouden beter het budget voor de aankoop van die ipads aftrekken van het factuur van alle bestaande klanten ( en dat zo blijven aanhouden )

  7. Mijn ouders zijn klant bij telenet vanaf de start hebben heel veel betaald voor de installatie toen en hebben niets gekregen. Verder is de service van telenet wel goed. Maar waarom al die cadeau’s uit delen. Als iets goed is zo de mond op mond reclame moeten volstaan om klanten te lokken.

  8. Ik vind het wrang dat Telenet wel geld heeft voor (bijna) gratis iPads, maar niet om twee BBC-kanalen in HD door te geven. Of de NL openbare zenders in HD door te geven. BBC Three en Four krijgen binnenkort ook een HD-broertje: grote stilte bij Telenet. Erger nog: mijn extra kanalen-pakket aan €6 verdwijnt binnen enkele maanden en ik “mag” upgraden naar een pakket van €25 dat twee van de belangrijkste kanalen NIET bevat:BBC Three en Four. Telenet heeft zelfs helemaal geen nieuws over die twee kanalen!

  9. Volgende spreuk is zeker van toepassing in Telecom en Energie:
    ‘een trouwe klant is een domme klant’
    Het besef komt nog wel … langzaam maar zeker.

    Electrabel heeft veel klanten moeten verliezen om dan in online auctions weer de goedkoopste te zijn … raar maar waar …
    Elk bedrijf moet beseffen dat trouwe klanten minstens even belangrijk zijn dan nieuwe…

  10. Veel goede reacties maar….
    België is én blijft in het Europees gemiddelde een duur land qua internet en GSM. Da is Telenet niet anders dan Belgacom. Én net daarom vind ik dat een bestaande klant ook eens iets verdiend. Als ik nu constant zou wisselen tussen Telenet en Belgacom dan kom ik er beter van af dan als trouwe klant die de basis van het bedrijf uitmaakt.

Zegt maar keer uw gedacht!

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s