Online nieuws brengen in België. Wat een fiasco.

Ik las net de über interessante blogpost van Thomas. Ik ben volledig akkoord. Heel goed geschreven, heel goede commentaar. Maar helaas niks nieuws. Newsmonkey zijn losers, De Standaard is teleurstellend, en over de anderen zullen we maar gewoon zwijgen.

career-memes-journalis-main

Er is werkelijk geen enkele Belg die er wat van gebakken heeft OF er iets over te zeggen heeft. Jammere zaak. We hebben nochtans genoeg slimme koppen in de industrie zitten die voor verandering zouden kunnen zorgen. Die iets aan dit idioot spelletje paniekvoetbal kunnen doen. Want dat is het volgens mij. Paniekvoetbal door digitale nitwits.

Newsmonkey, ik moet ze nie. Dus die kunnen naar mijn mening gewoon opkrassen. Dat zit al sinds de start niet snor. De founders hebben naar mijn gevoel de verkeerde mentaliteit. Geen verdere commentaar.

Waar ik wél energie wil insteken is De Standaard. Omdat me dat nog het meeste kwaad maakt. HOE IS DA NU TOCH MOGELIJK GASTEN? Hebben jullie al ooit een strijd gewonnen over één nacht? Hebben jullie al ooit een doel bereikt zonder duidelijke, verfijnde, doordachte strategie? Waarom dan wel online?

Omdat ge er niks van snapt, onnozelaars. En pas op, dat is helemaal niet erg. Ik snap ook van veel dingen niet al te veel. Maar ga dan te rade. Organiseer workshops met mensen uit de digitale wereld. Duust workshops. Duust verschillende mensen. Betrek er gerust ook maar bomma’s en jongeren bij. Tot ge erbij neervalt. Tot ge genoeg stof hebt waarmee een digitaal strateeg aan de slag kan gaan. Maar één die ervaring heeft. Ervaring om U tegen te zeggen, want een makkelijke taak staat hem niet te wachten.

Er is hier geen oplossing op korte termijn.
Stop met alles.
Nu.

Wacht, ik ga het eens herhalen.

Stop met alles.
Nu.

Niemand zal het jullie kwalijk nemen, écht niet. Integendeel. Mensen gaan blij zijn.

Neem een adempauze, spendeer ze goed, vul ze slim en binnen een half jaar staan jullie aan de top. Ja, zo snel kan het gaan.

Ik beloof het.