19 februari, al vijvenveertig dagen?!

Wat gaat de tijd snel, als je het naar je zin hebt. #destartup neem m’n hele leven over. Er is (zo goed als) niks anders waar ik mee bezig ben. Dag en nacht. Zoveel vragen, zoveel antwoorden. En waar ik vroeger snel een antwoord kon op geven, denk ik er nu duust keer over na. Duust keer meer, en duust keer harder.

Wij zijn de baas nu. Niemand die op onze vingers tikt en zegt nee gasten, we gaan het zo doen. DAS SCARY ZE MAAT. Niemand meer boven jou hebben staan.

De laatste dagen heb ik hard aan de sales presentatie gewerkt, op zoek naar een differentiator. Iets dat #destartup anders zal maken dan àlle andere campagne bureaus. Een USP, zoals ze zeggen. Wij zijn er natuurlijk van overtuigd dat we anders zijn, maar dat letterlijk in verstaanbare taal overbrengen is geen evidentie. Dat vooral ook positief overbrengen, zonder arrogant over te komen. Ook geen evidentie.

Snap je de vragen in mijn hoofd? We zullen niet meteen goedkoper zijn, maar we zullen wel dieper gaan. Relevanter zijn. Maar hoe bewijzen we dat in ons eerste jaar? Zonder referenties? Zonder cases? Ik kan het héél goed uitleggen, maar dit zal zwaar labeur worden.

“Build painkillers, not vitamines”, een sterke zin waar ik hard in geloof. Uit een straf boek trouwens. En ik geloof dat #destartup een pijnstiller kan bieden, waar andere bureaus een vitamientje maken.

Nu het nog bewijzen. En van mijn koorts vanaf geraken.