28 februari, waardeproposities inleiding.

Als je hier en daar eens een congres meepikt, zoals phare deze week, en eens sprekers aan het werk ziet van zowel het binnen- als buitenland, dan is het vrij duidelijk. Er is nood aan nieuwe structuren en workflows. Er is nood aan jong of minder jong geweld die durven op te staan. Die durven uit jarenlange tradities van top down management en gelaagdheid te stappen.

Als je mij niet gelooft, moet je maar eens naar een talk gaan van Paul Boag. Fantastische man, die het bij het rechte eind heeft.

Hoe meer ik naar zo’n talks ga, hoe meer research ik erover doe, hoe sterker ik word in ons verhaal. Hoe sterker ik word in mijn houding van de laatste jaren.

Die houding mag je gerust zien als “MA GIJ DOOL, ‘T WERKT NIE ZO SNAPTANUNEKEER”.

In een reeks blogposts ga ik proberen onze waardeproposities neer te pennen. De pijnpunten die zowel Bas, Niel als ik hebben ondervonden en ons antwoord daarop.

Om volledig mee te zijn, de start-up wordt een creative campaign agency. Met als belangrijkste woord campaign.

Een campagne heeft een duidelijk doel, doelpubliek, en periode. Het heeft een strategie en een uitwerking. Een campagne is geen losse flodder. Een campagne is geen verzameling van online bannerkes of offline flyers. Een campagne werd onderzocht, doordacht, uitgewerkt, uitgevoerd en opgevolgd.

Maw, research, strategie, productie, launch en follow-up. In elk van deze fases lopen er zaken structureel fout in de meeste agencies. Je leest het in de komende 5 blogposts.

En daarna, is het tijd voor de naam. En het logo. I promise.

One thought on “De start-up, dag 54.

Reacties zijn gesloten.