Gisteren werd ik uitgenodigd op een press & friends event, deze keer niet van mij maar van Tom Palmaerts en zijn Trendwolves.

Elk jaar brengen zij een overzicht van de aankomende trends bij jongeren. Voor marketeers een verplichte aankoop, dat European Youth Trend Report.

european-youth-trend-report-bright-underground-1-638

Wat ik vooral onthou, zijn volgende trends.

Imperfectie is het nieuwe normaal.

Yes! Eindelijk! De Instagram prinsesjes gaan eraan! Ge kent ze wel. Die wijvekes die er hoogst waarschijnlijk uren over doen om die ene perfecte instagram te nemen, die dan in het beste geval 137 likes krijgt. Of erger. 4.

Nee, we gaan op zoek naar imperfectie. Ik ben daar blij om. Uw haar mag terug ne keer verkeerd vallen, uw mascara mag al ne keer uitgelopen zijn, en voor mij persoonlijk den beste… Ik mag stoppen met mij druk te maken over mijn wenkbrauwen. Iedereen weet ondertussen toch al hoe je de perfecte instagram neemt, hoe ge uwen teint wat bijstuurt in #vsco of hoe ge uw kont wat smaller maakt in Photoshop.

Als we dat gaan toepassen op brands, wordt het nog interessanter. Opzettelijk errors in design stoppen. Uniek zijn, is imperfect zijn.

european-youth-trend-report-bright-underground-88-638

intox, detox

Dat we allemaal leven in één grote rush, dat is ons zeker onder de internetpeeps bekend. We leven van de ene deadline naar de andere en owee als ergens de wifi nie werkt of Proximus ons weer ne keer ergens Edge flikt. Van hackatons (en #defusie’s) naar extreme drang naar dat non-connected bestaan en extreme gezondheid. Van Netflix of zuipmarathons naar 2 weken op nen berg gaan leven of pinterest afschuimen naar die perfecte detox shake.

Van het ene extreme naar het andere, we love it.

nostalgia

Dood aan nostalgie! De Gentse wijvekes met de bollekeskleedjes aan, deze is voor u. Stop daarmee. Het was vroeger niet beter, en zeker niet schoner. Gedaan dus met duust vintage beurzen af te schuimen, uw eigen groenten te kweken en smijt dat naaimachine maar recht het containerpark binnen.

Oh en den beste, lolology.

Doe mij een plezier, en probeer dat woord eens uit te spreken na een cava of 5. Op zich al lolology. Plezier dat ontstaat uit een moment van pure verveling. Onzen Bas is er kei goe in.

european-youth-trend-report-bright-underground-9-638

 

Ik denk dat ik het al een jaar of 4 verkondig in elke talk ik geef. Zijt gewoon uzelf. Dat kan en mag op social media, wisten jullie dat? Dus liefste merken, stopt met zoveel moeite te doen. Stopt met schoon nederlands te praten. Stopt met duust euro te spenderen aan beelden. STOPT MET DE PRATEN GELIJK EEN TOETSENBORD TEGEN EEN SCHERM, de wereld heeft u door.

Wie meer wil weten, hier de slideshare.
Wie nog meer wil weten, Tom komt praten in onze Pop-Up Class op vrijdag 17/10.
Wie nog meer meer wil weten, Tom gaat op 17/10 strontzat zijn.

Zegt maar keer uw gedacht!

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s